Valmennuksia yrityksille

Unesta energiaa 3.0 ”live”- tai etävalmennusten tarkoitus on auttaa tunnistamaan omaan huonon nukkumisen oireet ja niiden takana piilevät syyt sekä korjata nämä. Valmennuksen yksiselitteinen tavoite on opettaa paremmaksi nukkujaksi. Paremmaksi nukkujaksi voi todellakin oppia!

Unesta energiaa 3.0- valmennuksia on saatavana niin yksilöille kuin yrityksille. Alta voit lukea valmennusten ideologiaa, ja perehtyä minkälaisia valmennuksia yrityksille on tarjolla.

Lähtökohtana Unesta energiaa-valmennukselle ovat olleet yleiset tiedossa olevat unettomuuden oireet: nukahtamisen vaikeus, useat yön aikaiset heräämiset, liian aikainen herääminen ja unen virkistämättömyys sekä näiden oireiden korjaamiseen tiedossa olevat menetelmät.  Valmennuksiin valittujen käyttäytymisterapeuttisten ja kognitiivisten menetelmien taustalla on hyvä näyttö niiden vaikuttavuudesta.

Unesta energiaa valmennuksissa arvioidaan aluksi omaa nukkumista ja itselle riittävää unen määrää sekä käydä läpi unettomuuden kriteereitä oman tilanteen tarkempaa hahmottamista ajatellen. Valmennuksen idea on tarjota selkokielellä perustietoa unesta, kehomme uneen liittyvistä toiminnoista sekä unijakson rakenteesta ja oivalluttaa osallistuja ymmärtämään, miten omilla päiväkohtaisilla valinnoilla näihin vaikuttaa. Valmennuksen edetessä käydään läpi ja otetaan haltuun käytännön ohjeita paremman unen  ja levon mahdollistamiseksi.

Massaluento: kesto 1.5-3t.

  • Perustietoa unesta ja sen rakenteesta.
  • Miten voin arvioida oman uneni määrää ja laatua?
  • Perustietoa akuutista ja tilapäisestä unettomuudesta, unettomuuteen altistavista, laukaisevista ja ylläpitävistä tekijöistä.
  • Käyttäytymisterapiaan perustuva valmennusosa hyvän unen edellytysten luomiseen uniärsykkeiden hallintamenetelmän ja vuoteessaoloajan rajoittamisen mallien avulla.
  • 21 tapaa sekoittaa oma uni ja lepo – korjausopas parempaan uneen.

Pienryhmävalmennus: kesto 3 x noin 1h.

  • Perustietoa unesta ja sen rakenteesta.
  • Miten voin arvioida oman uneni määrää ja laatua?
  • Perustietoa akuutista ja tilapäisestä unettomuudesta, unettomuuteen altistavista, laukaisevista ja ylläpitävistä tekijöistä.
  • Käyttäytymisterapiaan perustuva valmennusosa hyvän unen edellytysten luomiseen uniärsykkeiden hallintamenetelmän ja vuoteessaoloajan rajoittamisen mallien avulla.
  • 21 tapaa sekoittaa oma uni ja lepo – korjausopas parempaan uneen.
  • Konkreettisia ryhmässä tehtäviä harjoituksia. 

Ryhmäkoko 4-8 henkilöä.

Yksilövalmennus: kesto 5 x noin 1h.

  • Perustietoa unesta ja sen rakenteesta.
  • Miten voin arvioida oman uneni määrää ja laatua?
  • Perustietoa akuutista ja tilapäisestä unettomuudesta, unettomuuteen altistavista, laukaisevista ja ylläpitävistä tekijöistä.
  • Käyttäytymisterapiaan perustuva valmennusosa hyvän unen edellytysten luomiseen uniärsykkeiden hallintamenetelmän ja vuoteessaoloajan rajoittamisen mallien avulla.
  • 21 tapaa sekoittaa oma uni ja lepo – korjausopas parempaan uneen.
  • Unta häiritsevien ajatusten hallintaa kognitiivisten menetelmien avulla (tavoite: vähentää ylivireyttä, joka johtuu unettomuuteen ja muihin asioihin liittyvästä murehtimisesta). 
  • Henkilökohtainen ohjaus.

Verkkovalmennus koko henkilöstölle

  • Voit myös tilata useamman ”Unesta energiaa 3.0” verkkovalmennuksen henkilöstön itseopiskelu -materiaaliksi!

Kysy lisää valmennuksista ja pyydä tarjous!

Muotoilemme yhdessä juuri teille sopivan parhaan valmennuksen! kari.matilainen@unestaenergiaa.fi

Palvelun tuottaa Headactive Oy.